Αφορμή για το παρόν κείμενο έδωσε η μονόπλευρη παρουσίαση από την εφημερίδα ΝΕΟΛΟΓΟΣ του θέματος σχετικά με το οικόπεδο επί της οδού Λεονταρίου ιδιοκτησίας του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων (Ο.Σ.Κ.), παρουσίαση που αδικεί ιδιαίτερα την περίοδο διοίκησης του Δήμου από τον κ. Γκοτσόπουλο (2003-2006), στην παράταξη του οποίου συμμετείχα όπως άλλωστε και άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι της σημερινής δημοτικής αρχής. Κι επειδή πιστεύω, ότι ο αυτοσεβασμός και η αυτοεκτίμηση του καθ’ ενός μας ατομικά κατά την διαχρονική του πορεία στα κοινά της πόλης αποτελεί το μέτρο σεβασμού και εκτίμησης του πολιτικού πλαισίου που ο καθείς δρα σήμερα, θεωρώ ότι οφείλω να πάρω θέση για ένα θέμα, στου οποίου την διερεύνηση συμμετείχα.
Κατ’ αρχήν είναι γνωστό στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου όπως και στους παλαιότερους αιρετούς της Παλλήνης ότι το από 3/6/2003 έγγραφο του Ο.Σ.Κ. προς τον Δήμο Παλλήνης, το οποίο δημοσιεύει η εφημερίδα, έχει αποδειχθεί άνευ αντικειμένου και τούτο διότι:
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (Ο.Ρ.Σ.Α.) είχε απαιτήσει με το από 23/3/2002 και με αριθμό πρωτοκόλλου 872 έγγραφό του (επί διοίκησης κ. Κωνσταντά) στο «Αίτημα για χαρακτηρισμό χώρου σχολείου στο Δήμο Παλλήνης» ότι:
«Το οικόπεδο επί του οποίου ζητείται χαρακτηρισμός χώρου για σχολείο βρίσκεται εκτός ΓΠΣ, και σύμφωνα με το σχέδιο Π.Δ/τος για τη ΖΟΕ Μεσογείων εμπίπτει σε περιοχή Γ2 (γεωργική γη) όπου δεν επιτρέπεται η χρήση εκπαίδευσης. Το ως άνω σχέδιο Π.Δ/τος βρίσκεται για επεξεργασία στο ΣΤΕ και δεν είναι πλέον δυνατή οποιαδήποτε τροποποίηση.
Επιπλέον δεν είναι δυνατή ούτε η τροποποίηση του ΓΠΣ Παλλήνης, δεδομένου ότι εγκρίθηκε το 1999.
Με βάση τα παραπάνω, δεν είναι δυνατόν να συνηγορήσουμε για τον αιτούμενο χαρακτηρισμό χώρου ως σχολείου.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι δεν έγινε από πλευράς Δήμου επισήμανση για την ανάγκη χαρακτηρισμού του ως άνω χώρου ως σχολείου κατά τη φάση εκπόνησης και έγκρισης του ΓΠΣ (παρά το ότι στο (β) σχετικό αναφέρεται ότι το οικόπεδο είχε κριθεί κατάλληλο από την αρμόδια Επιτροπή ήδη από το 1997). (σ.σ. Κι όμως, με την 150/ 11-12-1998 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παλλήνης προτάθηκε προς ένταξη στο ΓΠΣ ολόκληρη η περιοχή γύρω από το επίμαχο οικόπεδο, πρόταση που δεν έγινε αποδεκτή από την Ε.Ε. του ΟΡΣΑ).
Σημειώνουμε όμως ότι στο ΓΠΣ Παλλήνης έχουν περιληφθεί σημαντικότατες επεκτάσεις, σύμφωνα και με τα σχετικά αιτήματα του Δήμου, ακριβώς προκειμένου να καλυφθούν όλες οι μελλοντικές ανάγκες κατοικίας και εξυπηρετήσεων του πληθυσμού, και θεωρούμε ότι θα είναι σκόπιμο η αναζήτηση χώρου για την κάλυψη αυτών των αναγκών να γίνει μέσα στα όρια του ΓΠΣ.»
Να θυμίσουμε ότι ο κ. Γκοτσόπουλος ανέλαβε την διοίκηση του Δήμου Παλλήνης τον Ιανουάριο του 2003. Το Π.Δ. ΖΟΕ Μεσογείων υπογράφτηκε τον Φεβρουάριο του 2003 (20/2/2003) και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως τον Μάρτιο του 2003 ΦΕΚ 199Δ/ (6/3/2003). Άρα το μόνο που απέμεινε στην διοίκηση Γκοτσόπουλου ήταν να καλλιεργήσει την γεωργική γη (!!) και να στείλει τα προϊόντα της στον ΟΣΚ με ευχαριστίες για την τάχιστη κίνηση των διαδικασιών του θέματος!!!.
Επισημαίνω ότι η τελευταία τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) του Δήμου Παλλήνης δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 797Δ/ (8/11/1999), γεγονός που σημαίνει ότι ήταν αδύνατη νέα τροποποίηση του μέχρι τις 8/11/2004, δηλαδή πριν το πέρας πενταετίας από την έγκρισή της όπως ορίζει ο οικιστικός Νόμος 2508/97. Ούτε ήταν δυνατή σημειακή τροποποίηση για λόγους «κοινωνικού εξοπλισμού της πόλης» εντός πενταετίας, διότι η σχετική εξαίρεση τροποποίησης που προβλέπεται από τον Ν.2508/97 όπως τροποποιήθηκε με τα σχετικά άρθρα του Ν.3044/02 και του Ν3212/03 δεν αφορά επεκτάσεις. Το σχετικό τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο συνιστά επέκταση σχεδίου πόλης, κατόπιν επέκτασης του ΓΠΣ.
Αναφορικά με το από 14/7/2006 έγγραφο του ΟΣΚ προς τον Δήμο Παλλήνης, σύμφωνα με το οποίο ζητείται επιτακτικά τροποποίηση του ΓΠΣ, επισημαίνω ότι δεν είναι αληθές ότι ο Δήμος τότε δεν κινήθηκε προς την κατεύθυνση αυτή. Με την 132/(6/6/2005) απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκαν οι όροι διακήρυξης της μελέτης τροποποίησης του ΓΠΣ, η οποία θα αφορούσε πλέον το σύνολο της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου όπως ορίζει ο Ν.2508/97 (αστικό και περιαστικό χώρο).
Η επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία αξιολόγησης των μελετητικών γραφείων, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την εν λόγω μελέτη, δεν τελεσφόρησε σε ανάθεση μέχρι τη λήξη της θητείας της προκείμενης Δημοτικής Αρχής, λόγω κατ’ αρχήν της εμπλοκής της σε ενστάσεις των μελετητικών γραφείων.
Εν τω μεταξύ τον Νοέμβριο του 2005 το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) ξεκίνησε χωματουργικές εργασίες στο στρατόπεδο Λάμπρου για την κατασκευή πολυκατοικιών υπέρ των αξιωματικών του στρατού. Το μόνο επιχείρημα του Δήμου για να προσβάλλει το συγκεκριμένο έργο στην Δικαιοσύνη ήταν οι χρήσεις κοινοχρήστων και κοινωφελών που ορίζει το ΓΠΣ για το στρατόπεδο και οι οποίες είναι δεσμευτικές σύμφωνα με τον Ν.2508/97. Να σημειώσουμε ότι όπως γνωρίζουμε σήμερα το επιχείρημα αυτό έγινε αποδεκτό από το Διοικητικό Εφετείο, το οποίο δικαίωσε τον Δήμο Παλλήνης με την 702/1-1-2011 απόφαση του.
Οι προθέσεις του ΥΠΕΘΑ, όπως εμπράκτως εκφράστηκαν, υπέβαλαν σε σοβαρό προβληματισμό ολόκληρο το Δημοτικό Συμβούλιο αναφορικά με την σκοπιμότητα του όλου εγχειρήματος τροποποίησης του ΓΠΣ δεδομένων των βέβαιων ανατροπών ως προς τις χρήσεις γης του στρατοπέδου και όχι μόνον αυτού.
Παράλληλα η επικοινωνία μας (και εμού προσωπικά) με αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες και χωροτάκτες καθώς και η μελέτη της νομολογίας του ΣΤΕ απέδειξαν ότι, ούτε η με επιτακτικό τρόπο επικαλούμενη τροποποίηση του ΓΠΣ θα είχε αποτέλεσμα στον χαρακτηρισμό του χώρου ως «σχολικού».
Σύμφωνα με το ΣΤΕ η θέσπιση ΖΟΕ «αποτελεί προσωρινό υποκατάστατο της υπό αριθμού 24 παρ. 2 του Συντάγματος αξιούμενης ορθολογικής χωροταξίας μεγάλης κλίμακας και δη εθνικής και περιφερειακής» Δηλαδή το Π.Δ. ΖΟΕ Μεσογείων αποτελεί υποκατάστατο του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Αττικής ειδικά για την περιοχή των Μεσογείων έως την έγκριση του πλαισίου αυτού ως νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής (ΡΣΑ). Ως χωροταξικό πλαίσιο ευρύτερης περιοχής το εν λόγω Π.Δ. είναι υπερκείμενο του ΓΠΣ, το οποίο αποτελεί το χωροταξικό πλαίσιο ενός μόνο Δήμου. Για τον λόγο αυτό το ΓΠΣ οφείλει να εναρμονίζεται προς τις επιλογές και τις κατευθύνσεις των ΖΟΕ όπως συνάγεται από τον Ν.2742/99, γεγονός που σημαίνει ότι οποιαδήποτε επέκταση του ΓΠΣ (άρα και τοπικού ρυμοτομικού) οφείλει να εναρμονίζεται με τις χρήσεις γης του Π.Δ. ΖΟΕ. Και όπως αναφέρθηκε στο σχετικό έγγραφο του ΟΡΣΑ χρήση εκπαίδευσης δεν προβλέπεται στην Περιοχή Γ2.
Εξ’ άλλου, γενικότερα τροποποίηση υπουργικής απόφασης όπως είναι το ΓΠΣ δεν μπορεί να τροποποιήσει Π.Δ., ούτε η έγκριση του εν λόγω τοπικού ρυμοτομικού, το οποίο σύμφωνα με τον Ν.3044/02 θα εγκρίνετο με απόφαση του Γ.Γ. της Περιφέρειας μπορούσε να έρθει σε «αντίθεση με τις κατευθύνσεις εγκεκριμένου ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ ή άλλου σχεδίου χρήσεων γης» (όπως ΖΟΕ). Ούτε προεβλέπετο από υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΕΧΩΔΕ τροποποίηση του εν λόγω Π.Δ. με άλλο Π.Δ. η Νόμο στον βασικό κορμό του, που αποτελούν οι χρήσεις γης, καθ’ ότι σύμφωνα με το ΣΤΕ στην διαδικασία εκπόνησης της ΖΟΕ «εμπεριέχονται ρυθμίσεις με σχετικώς μακροπρόθεσμη προοπτική, μη υποκείμενες σε αναθεωρήσεις κατά μικρά χρονικά διαστήματα» και πάντως όχι πριν την θέσπιση του νέου ΡΣΑ.
Όσο για την εκ νέου επίκληση της τροποποίησης του ΓΠΣ από την παρούσα Δημοτική Αρχή αυτή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί για τους λόγους που αναλύθηκαν παραπάνω, πριν από την θέσπιση του νέου ΡΣΑ, το οποίο αναμένεται σύντομα να δοθεί σε δημόσια διαβούλευση, και με το οποίο οφείλει να εναρμονισθεί το ΓΠΣ. Όπως επίσης οφείλει η Δημοτική Αρχή να προστατεύσει εκ των προτέρων την πόλη από τις ενδεχόμενες επικίνδυνες ανατροπές που η τροποποίηση μπορεί να προκαλέσει.
Σ’ ότι δε αφορά τον μελλοντικό χαρακτηρισμό του χώρου ως «σχολικού» θα πρέπει να αποτελέσει προϋπόθεση γι’ αυτό η ασφαλής πρόσβαση των παιδιών, λαμβανομένων υπ’ όψιν των νέων δεδομένων της θέσης του δίπλα στον κόμβο της Αττικής οδού,
Συμπερασματικά, από την μακρόχρονη ενασχόληση μου με τα πολεοδομικά θέματα του Δήμου διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της πολεοδομικής νομοθεσίας και νομολογίας έχει εφαρμογή στην πολυπλοκότητα της πόλης της Παλλήνης και το πιο απλό και μεμονωμένο φαινομενικά χωροταξικό γεγονός μπορεί να έχει πιο σύνθετες παραμέτρους, τέτοιες ώστε να απαιτούν βαθύτερη και σφαιρικότερη προσέγγιση.
Οι επιφανειακές «κορώνες» και οι επιπόλαιες κινήσεις όπως οι μονόπλευρες διαρροές εγγράφων στοχεύοντας άτομα πλήττουν ευθέως το κύρος και την σοβαρότητα της Αρχής, που διαχειρίζεται την επίπονη διαδικασία πολεοδομικής και χωροταξικής ανασυγκρότησης του μεγάλου πλέον καλλικρατειακού Δήμου και δεν βοηθούν το έργο της.
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (Ο.Ρ.Σ.Α.) είχε απαιτήσει με το από 23/3/2002 και με αριθμό πρωτοκόλλου 872 έγγραφό του (επί διοίκησης κ. Κωνσταντά) στο «Αίτημα για χαρακτηρισμό χώρου σχολείου στο Δήμο Παλλήνης» ότι:
«Το οικόπεδο επί του οποίου ζητείται χαρακτηρισμός χώρου για σχολείο βρίσκεται εκτός ΓΠΣ, και σύμφωνα με το σχέδιο Π.Δ/τος για τη ΖΟΕ Μεσογείων εμπίπτει σε περιοχή Γ2 (γεωργική γη) όπου δεν επιτρέπεται η χρήση εκπαίδευσης. Το ως άνω σχέδιο Π.Δ/τος βρίσκεται για επεξεργασία στο ΣΤΕ και δεν είναι πλέον δυνατή οποιαδήποτε τροποποίηση.
Επιπλέον δεν είναι δυνατή ούτε η τροποποίηση του ΓΠΣ Παλλήνης, δεδομένου ότι εγκρίθηκε το 1999.
Με βάση τα παραπάνω, δεν είναι δυνατόν να συνηγορήσουμε για τον αιτούμενο χαρακτηρισμό χώρου ως σχολείου.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι δεν έγινε από πλευράς Δήμου επισήμανση για την ανάγκη χαρακτηρισμού του ως άνω χώρου ως σχολείου κατά τη φάση εκπόνησης και έγκρισης του ΓΠΣ (παρά το ότι στο (β) σχετικό αναφέρεται ότι το οικόπεδο είχε κριθεί κατάλληλο από την αρμόδια Επιτροπή ήδη από το 1997). (σ.σ. Κι όμως, με την 150/ 11-12-1998 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παλλήνης προτάθηκε προς ένταξη στο ΓΠΣ ολόκληρη η περιοχή γύρω από το επίμαχο οικόπεδο, πρόταση που δεν έγινε αποδεκτή από την Ε.Ε. του ΟΡΣΑ).
Σημειώνουμε όμως ότι στο ΓΠΣ Παλλήνης έχουν περιληφθεί σημαντικότατες επεκτάσεις, σύμφωνα και με τα σχετικά αιτήματα του Δήμου, ακριβώς προκειμένου να καλυφθούν όλες οι μελλοντικές ανάγκες κατοικίας και εξυπηρετήσεων του πληθυσμού, και θεωρούμε ότι θα είναι σκόπιμο η αναζήτηση χώρου για την κάλυψη αυτών των αναγκών να γίνει μέσα στα όρια του ΓΠΣ.»
Να θυμίσουμε ότι ο κ. Γκοτσόπουλος ανέλαβε την διοίκηση του Δήμου Παλλήνης τον Ιανουάριο του 2003. Το Π.Δ. ΖΟΕ Μεσογείων υπογράφτηκε τον Φεβρουάριο του 2003 (20/2/2003) και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως τον Μάρτιο του 2003 ΦΕΚ 199Δ/ (6/3/2003). Άρα το μόνο που απέμεινε στην διοίκηση Γκοτσόπουλου ήταν να καλλιεργήσει την γεωργική γη (!!) και να στείλει τα προϊόντα της στον ΟΣΚ με ευχαριστίες για την τάχιστη κίνηση των διαδικασιών του θέματος!!!.
Επισημαίνω ότι η τελευταία τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) του Δήμου Παλλήνης δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 797Δ/ (8/11/1999), γεγονός που σημαίνει ότι ήταν αδύνατη νέα τροποποίηση του μέχρι τις 8/11/2004, δηλαδή πριν το πέρας πενταετίας από την έγκρισή της όπως ορίζει ο οικιστικός Νόμος 2508/97. Ούτε ήταν δυνατή σημειακή τροποποίηση για λόγους «κοινωνικού εξοπλισμού της πόλης» εντός πενταετίας, διότι η σχετική εξαίρεση τροποποίησης που προβλέπεται από τον Ν.2508/97 όπως τροποποιήθηκε με τα σχετικά άρθρα του Ν.3044/02 και του Ν3212/03 δεν αφορά επεκτάσεις. Το σχετικό τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο συνιστά επέκταση σχεδίου πόλης, κατόπιν επέκτασης του ΓΠΣ.
Αναφορικά με το από 14/7/2006 έγγραφο του ΟΣΚ προς τον Δήμο Παλλήνης, σύμφωνα με το οποίο ζητείται επιτακτικά τροποποίηση του ΓΠΣ, επισημαίνω ότι δεν είναι αληθές ότι ο Δήμος τότε δεν κινήθηκε προς την κατεύθυνση αυτή. Με την 132/(6/6/2005) απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκαν οι όροι διακήρυξης της μελέτης τροποποίησης του ΓΠΣ, η οποία θα αφορούσε πλέον το σύνολο της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου όπως ορίζει ο Ν.2508/97 (αστικό και περιαστικό χώρο).
Η επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία αξιολόγησης των μελετητικών γραφείων, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την εν λόγω μελέτη, δεν τελεσφόρησε σε ανάθεση μέχρι τη λήξη της θητείας της προκείμενης Δημοτικής Αρχής, λόγω κατ’ αρχήν της εμπλοκής της σε ενστάσεις των μελετητικών γραφείων.
Εν τω μεταξύ τον Νοέμβριο του 2005 το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) ξεκίνησε χωματουργικές εργασίες στο στρατόπεδο Λάμπρου για την κατασκευή πολυκατοικιών υπέρ των αξιωματικών του στρατού. Το μόνο επιχείρημα του Δήμου για να προσβάλλει το συγκεκριμένο έργο στην Δικαιοσύνη ήταν οι χρήσεις κοινοχρήστων και κοινωφελών που ορίζει το ΓΠΣ για το στρατόπεδο και οι οποίες είναι δεσμευτικές σύμφωνα με τον Ν.2508/97. Να σημειώσουμε ότι όπως γνωρίζουμε σήμερα το επιχείρημα αυτό έγινε αποδεκτό από το Διοικητικό Εφετείο, το οποίο δικαίωσε τον Δήμο Παλλήνης με την 702/1-1-2011 απόφαση του.
Οι προθέσεις του ΥΠΕΘΑ, όπως εμπράκτως εκφράστηκαν, υπέβαλαν σε σοβαρό προβληματισμό ολόκληρο το Δημοτικό Συμβούλιο αναφορικά με την σκοπιμότητα του όλου εγχειρήματος τροποποίησης του ΓΠΣ δεδομένων των βέβαιων ανατροπών ως προς τις χρήσεις γης του στρατοπέδου και όχι μόνον αυτού.
Παράλληλα η επικοινωνία μας (και εμού προσωπικά) με αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες και χωροτάκτες καθώς και η μελέτη της νομολογίας του ΣΤΕ απέδειξαν ότι, ούτε η με επιτακτικό τρόπο επικαλούμενη τροποποίηση του ΓΠΣ θα είχε αποτέλεσμα στον χαρακτηρισμό του χώρου ως «σχολικού».
Σύμφωνα με το ΣΤΕ η θέσπιση ΖΟΕ «αποτελεί προσωρινό υποκατάστατο της υπό αριθμού 24 παρ. 2 του Συντάγματος αξιούμενης ορθολογικής χωροταξίας μεγάλης κλίμακας και δη εθνικής και περιφερειακής» Δηλαδή το Π.Δ. ΖΟΕ Μεσογείων αποτελεί υποκατάστατο του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Αττικής ειδικά για την περιοχή των Μεσογείων έως την έγκριση του πλαισίου αυτού ως νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής (ΡΣΑ). Ως χωροταξικό πλαίσιο ευρύτερης περιοχής το εν λόγω Π.Δ. είναι υπερκείμενο του ΓΠΣ, το οποίο αποτελεί το χωροταξικό πλαίσιο ενός μόνο Δήμου. Για τον λόγο αυτό το ΓΠΣ οφείλει να εναρμονίζεται προς τις επιλογές και τις κατευθύνσεις των ΖΟΕ όπως συνάγεται από τον Ν.2742/99, γεγονός που σημαίνει ότι οποιαδήποτε επέκταση του ΓΠΣ (άρα και τοπικού ρυμοτομικού) οφείλει να εναρμονίζεται με τις χρήσεις γης του Π.Δ. ΖΟΕ. Και όπως αναφέρθηκε στο σχετικό έγγραφο του ΟΡΣΑ χρήση εκπαίδευσης δεν προβλέπεται στην Περιοχή Γ2.
Εξ’ άλλου, γενικότερα τροποποίηση υπουργικής απόφασης όπως είναι το ΓΠΣ δεν μπορεί να τροποποιήσει Π.Δ., ούτε η έγκριση του εν λόγω τοπικού ρυμοτομικού, το οποίο σύμφωνα με τον Ν.3044/02 θα εγκρίνετο με απόφαση του Γ.Γ. της Περιφέρειας μπορούσε να έρθει σε «αντίθεση με τις κατευθύνσεις εγκεκριμένου ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ ή άλλου σχεδίου χρήσεων γης» (όπως ΖΟΕ). Ούτε προεβλέπετο από υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΕΧΩΔΕ τροποποίηση του εν λόγω Π.Δ. με άλλο Π.Δ. η Νόμο στον βασικό κορμό του, που αποτελούν οι χρήσεις γης, καθ’ ότι σύμφωνα με το ΣΤΕ στην διαδικασία εκπόνησης της ΖΟΕ «εμπεριέχονται ρυθμίσεις με σχετικώς μακροπρόθεσμη προοπτική, μη υποκείμενες σε αναθεωρήσεις κατά μικρά χρονικά διαστήματα» και πάντως όχι πριν την θέσπιση του νέου ΡΣΑ.
Όσο για την εκ νέου επίκληση της τροποποίησης του ΓΠΣ από την παρούσα Δημοτική Αρχή αυτή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί για τους λόγους που αναλύθηκαν παραπάνω, πριν από την θέσπιση του νέου ΡΣΑ, το οποίο αναμένεται σύντομα να δοθεί σε δημόσια διαβούλευση, και με το οποίο οφείλει να εναρμονισθεί το ΓΠΣ. Όπως επίσης οφείλει η Δημοτική Αρχή να προστατεύσει εκ των προτέρων την πόλη από τις ενδεχόμενες επικίνδυνες ανατροπές που η τροποποίηση μπορεί να προκαλέσει.
Σ’ ότι δε αφορά τον μελλοντικό χαρακτηρισμό του χώρου ως «σχολικού» θα πρέπει να αποτελέσει προϋπόθεση γι’ αυτό η ασφαλής πρόσβαση των παιδιών, λαμβανομένων υπ’ όψιν των νέων δεδομένων της θέσης του δίπλα στον κόμβο της Αττικής οδού,
Συμπερασματικά, από την μακρόχρονη ενασχόληση μου με τα πολεοδομικά θέματα του Δήμου διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της πολεοδομικής νομοθεσίας και νομολογίας έχει εφαρμογή στην πολυπλοκότητα της πόλης της Παλλήνης και το πιο απλό και μεμονωμένο φαινομενικά χωροταξικό γεγονός μπορεί να έχει πιο σύνθετες παραμέτρους, τέτοιες ώστε να απαιτούν βαθύτερη και σφαιρικότερη προσέγγιση.
Οι επιφανειακές «κορώνες» και οι επιπόλαιες κινήσεις όπως οι μονόπλευρες διαρροές εγγράφων στοχεύοντας άτομα πλήττουν ευθέως το κύρος και την σοβαρότητα της Αρχής, που διαχειρίζεται την επίπονη διαδικασία πολεοδομικής και χωροταξικής ανασυγκρότησης του μεγάλου πλέον καλλικρατειακού Δήμου και δεν βοηθούν το έργο της.
ΜΑΡΙΑ ΛΕΒΑΝΤΗ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ